WYCIECZKA KLAS STARSZYCH DO TRÓJMIASTA

W dniach 25-27 maja bieżącego roku uczniowie klas starszych wraz z opiekunami uczestniczyli w trzydniowej wycieczce do Trójmiasta. Głównym jej celem było zwiedzenie Gdańska, Gdyni i poznanie historii tych miast.

Spod szkoły wyruszyliśmy o 1.00. Podróż skończyła się około 10.00, a pierwszy dzień rozpoczął od zwiedzania Gdańska.
Widzieliśmy Złotą i Zieloną Bramę. Obserwowaliśmy Ratusz Głównego Miasta. Odwiedziliśmy bazylikę Mariacką. Dowiedzieliśmy się, że rzeka która tamtędy przepływa to Motława. W mieście znajdowało się wielkie koło widokowe. Pani przewodnik opowiedziała nam o herbach Gdańska. Na końcu byliśmy przy Żurawiu oraz najwyższym budynku w mieście. Wszyscy jednak przyznali, że najciekawszą atrakcją była Zbrojowania i fontanna Neptuna.
O 14.00 odbył się rejs statkiem na Westerplatte. Płynęliśmy około pół godziny. Na miejscu zwiedzaliśmy koszary. Widzieliśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża. Przed odjazdem modliliśmy się przy grobie majora Henryka Sucharskiego. Później pojechaliśmy do ośrodka wypoczynkowego Relaks Sobieszewo.
Po zakwaterowaniu udaliśmy się na obiadokolację, po której odwiedziliśmy plażę i morze.
Drugi dzień rozpoczęliśmy od śniadania oraz wizyty w pobliskim sklepie. O 9:00 pojechaliśmy do ujścia Wisły. Dowiedzieliśmy się tam, co to jest prom. Następnie udaliśmy się na Stadion Energa Gdańsk. Zwiedzaliśmy strefę dla VIP-ów, salę konferencyjną, szatnię, ławkę rezerwowych, archiwum Lechii Gdańsk i fontannę Neptuna wykonaną z klocków Lego. O 14.00 spacerowaliśmy po gdańskim molo.
Kolejny punkt wycieczki stanowiła wizyta w Muzeum Kultury Morskiej. Można tam było się świetnie pobawić, a jednocześnie wiele nauczyć. Korzystaliśmy z wielu atrakcji typu robienie klifu, praca z globusem, sterowanie mini statkiem, przewożenie towarów wózkiem widłowym, przesyłanie informacji za pomocą alfabetu Morse’a. Później udaliśmy się pod Pomnik Poległych Stoczniowców 1970.
Po południu poszliśmy na plażę, gdzie graliśmy w siatkówkę i bawiliśmy się w Bałtyku. Na kolację pan kierowca przyrządził na grillu kiełbaskę.
Trzeciego dnia udaliśmy się do Gdyni, aby zwiedzić dwa statki muzea. Najpierw oglądaliśmy Dar Pomorza, a następnie polski niszczyciel ORP Błyskawica. Na obu jednostkach pływających obserwowaliśmy pokład i to co znajduje się pod nim, czyli kajuty marynarzy oraz pomieszczenie z żaglami i hakami. Później pojechaliśmy do Orłowa, gdzie wyszliśmy na klif. Spacerem na gdyńskim molo pożegnaliśmy się z morzem.
W drodze powrotnej wstąpiliśmy oczywiście do restauracji McDonald’s.
W domu byliśmy o 23.00. Wycieczka wszystkim się podobała.