WYCIECZKA DO SANDOMIERZA

24 maja odbyła się jednodniowa wycieczka do Sandomierza, w której uczestniczyli uczniowie klas IV-VI.

Swoją podróż rozpoczęliśmy zwiedzaniem późnorenesansowego zamku w Baranowie Sandomierskim. Obecny kształt Zamku stanowi imponujący dowód wytwornego stylu zamożnej rodziny Leszczyńskich. Wspaniałą architekturę Zamku ukształtowaną na wzór królewskiego Wawelu “Mały Wawel” zawdzięczamy najprawdopodobniej włoskiemu architektowi i rzeźbiarzowi Santi Gucci’emu. W zamku zwiedziliśmy również jedyną w Polsce stała ekspozycję o tematyce siarkowo-geologicznej wchodzącą w skład wystawy Skarby Ziemi.

Następnie udaliśmy się do Sandomierza, gdzie przeszliśmy półkilometrowym wąwozem lessowym zwanym Wąwozem Królowej Jadwigi. W bezpośrednim sąsiedztwie Wąwozu przebiega Małopolska Droga św. Jakuba i Kościół św. Jakuba, który również zwiedziliśmy. Z Kościoła przeszliśmy drugim, ciekawym wąwozem, zwanym Wąwozem Świętojakubskim lub też Staromiejskim. Doprowadził on nas do centrum Sandomierza. Zwiedzanie Rynku rozpoczęliśmy od jedynej zachowanej do dziś bramy, prowadzącej niegdyś do miasta – Bramy Opatowskiej. To z jej tarasu widokowego mogliśmy obejrzeć piękne miasto Sandomierz. Następnie przeszliśmy podziemną trasą turystyczną, powstałą z połączenia ośmiu sąsiadujących ze sobą kamieniczek. W przeszłości między XIII a XVII w. te wielopoziomowe piwnice służyły kupcom sandomierskim jako magazyny. Z podziemi udaliśmy się na Rynek Sandomierski, gdzie swoim rowerem przejeżdża, znany z serialu, Ojciec Mateusz.

Po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia przed Ratuszem, udaliśmy się nad wodną przystań, gdzie statkiem „Albatros” popłynęliśmy rzeką Wisłą. Na koniec naszej wycieczki zwiedziliśmy Bazylikę Katedralną Narodzenia Najświętszej Maryi Panny. A ponieważ zrobiło się już późno musieliśmy wracać do domu.

Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za dofinansowanie wycieczki.