Podsumowanie grantu w ramach projektu „ Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”.

  • Home
  • Aktualności
  • GRANT
  • Podsumowanie grantu w ramach projektu „ Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”.
28/06/2023
  Od 2 stycznia do 23 czerwca 2023r. w Publicznej Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Strzelcach Wielkich realizowany był grant w ramach projektu „ Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”. Na jego realizację szkoła pozyskała kwotę 39555,36 zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Głównym celem projektu było wsparcie szkół w niwelowaniu braków u uczniów spowodowanych pandemią oraz kształtowanie kompetencji kluczowych. Dzięki pozyskaniu grantu szkoła mogła poszerzyć ofertę edukacyjną dla uczniów i zaoferować im wiele ciekawych zajęć. Osiągnięte rezultaty:
  1. W ciągu pół roku w szkole zrealizowano 265 godzin dodatkowych zajęć w  następujących formach:
1) Koła zainteresowań:
  1. koło języka angielskiego,
  2. kółko matematyczno- przyrodnicze,
  3. koło informatyczno- techniczne,
  4. Koło Przyjaciół Przyrody
2)  Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze:
  1. zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego,
  2. zajęcia wyrównawcze z języka polskiego,
  3. zajęcia wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej.
  4. 40 uczestników zajęć kółka matematyczno- przyrodniczego i Koła Przyjaciół Przyrody wzięło udział w wycieczce do Energetycznego Centrum Nauki w Kielcach. Uczniowie uczestniczyli w  warsztatach „Świecące w ciemności – luminescencja” oraz obejrzeli ekspozycję poświęconą energii , składającą się z 28 stanowisk do samodzielnego eksperymentowania. Była to dla uczniów niezwykła przygoda i  możliwość wykonania ciekawych, naukowych doświadczeń.
  5. Podczas zajęć koła informatyczno- technicznego uczniowie korzystali z zakupionych w ramach grantu długopisów 3D oraz z drukarki 3D, tworzyli własne modele 3D oraz dokonywali wydruków. Zajęcia były dla nich bardzo atrakcyjne i oprócz nowych umiejętności przynosiły wiele radości, rozwijały pomysłowość, kreatywność uczniów.
  6. Na zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych uczniowie mieli możliwość wyrównania swoich braków, doskonalenia umiejętności w zakresie czytania, pisania, posługiwania się językiem obcym.
Realizacja grantu przyniosła oczekiwane rezultaty. Uczniowie zdobyli wiele nowych wiadomości i umiejętności, wyrównali braki, co pozwoli im lepiej sobie radzić w przyszłości. Mieli też możliwość kształtowania kompetencji kluczowych, tj. umiejętność pracy w grupie, posługiwanie się językiem ojczystym, posługiwanie się językiem obcym, wykorzystywanie TIK, podstawowe kompetencje naukowo- techniczne, kreatywność.
Skip to content